Kto jest administratorem danych?
Administratorem Danych Osobowych jest firma Di Brenta Biuro Nieruchomości Małgorzata Łupińska (Administrator), prowadząca działalność pod adresem: ul. Ks. P. Grzybowskiego 19, 15-612 Białystok, o nadanym numerze identyfikacji podatkowej (NIP): 542-273-44-60.
Jak można skontaktować się z administratorem danych?
Z Administratorem można skontaktować się w jeden z poniższych sposobów:
- Adres pocztowy: Di Brenta Nieruchomości, ul. Ks. P. Grzybowskiego 19, 15-612 Białystok
- Adres poczty elektronicznej: kontakt@dibrenta-nieruchomosci.pl,
- Połączenie telefoniczne: +48 572-118-455
Czy Administrator powołał Inspektora Danych Osobowych?
Na podstawie Art. 37 RODO, Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych. W sprawach dotyczących przetwarzania danych, w tym danych osobowych, należy kontaktować się bezpośrednio z Administratorem.
Skąd pozyskujemy dane osobowe i jakie są ich źródła?
Dane pozyskiwane są z następujących źródeł:
- od osób, których dane dotyczą;
- w przypadku rejestracji przy użyciu portali społecznościowych, za wyrażoną świadomą zgodą tych osób, z tych portali społecznościowych.
Jaki jest zakres przetwarzanych przez nas danych osobowych?
W serwisie przetwarzane są dane osobowe zwykłe, podane dobrowolnie przez osoby, których dotyczą (np. imię i nazwisko, login, adres e-mail, telefon, adres IP).
Jakie są podstawy prawne przetwarzania danych?
Serwis gromadzi i przetwarza dane Użytkowników na podstawie:
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
- art. 6 ust. 1 lit. a) - osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;
- art. 6 ust. 1 lit. b) - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
- art. 6 ust. 1 lit. f) - przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią;
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000);
- Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800);
- Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 Nr 24 poz. 83).
Jakie są cele przetwarzania przez nas danych?
Dane osobowe dobrowolnie podane przez Użytkowników są przetwarzane w jednym z następujących celów:
- udzielenia odpowiedzi na zapytanie (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
- działań zmierzających do zawarcia umowy (w tym przedstawienia oferty jeśli o nią zapytasz);
- zawarcia i realizacji umowy;
- marketingowym, abyś na bieżąco był z ofertą – jednak tylko gdy wyrazisz na to zgodę– (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO);
- komunikacji Administratora z Użytkownikami w sprawach związanych z serwisem oraz ochrony danych;
- zapewnienia prawnie uzasadnionego interesu Administratora.
Jaki jest prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora?
Administrator posiada uzasadniony interes prawny do przetwarzania danych osobowych wynikający z prowadzenia działalności w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.
Ponadto Administrator przetwarza dane osobowe w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegający na ochronie naszych praw, w tym między innymi:
- w celu oceny ryzyka potencjalnych klientów;
- w celu oceny planowanych kampanii marketingowych;
- w celu realizacji marketingu bezpośredniego.
Przez jaki okres przetwarzamy dane osobowe?
Co do zasady, wskazane dane osobowe są przechowywane wyłącznie przez okres świadczenia usługi w ramach prowadzonego serwisu przez Administratora. Są one usuwane lub anonimizowane w okresie do 30 dni od chwili zakończenia świadczenia usług. W wyjątkowych sytuacjach, w celu zabezpieczenie prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, okres ten może ulec wydłużeniu. W takiej sytuacji Administrator będzie przechowywał wskazane dane, od czasu żądania ich usunięcia przez Użytkownika, nie dłużej niż przez okres 6 lat w przypadku naruszenia lub podejrzenia naruszenia przez osobę, której dane dotyczą.
Kto jest odbiorcą danych w tym danych osobowych?
Co do zasady jedynym odbiorcą danych jest Administrator. Przetwarzanie danych może jednak być powierzone innym podmiotom, w tym:
- organom publicznym, instytucjom lub podmiotom trzecim uprawnionym do zażądania dostępu lub otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, np. Komisja Nadzoru Finansowego, Ministerstwo Finansów, Generalny Inspektor Informacji Finansowej, Rzecznika Finansowego, Arbiter bankowy;
- podmiotom, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych na podstawie zawartych umów, np. dostawcy oprogramowania i innych usług przetwarzającym dane w imieniu Administratora;
- podmiotom przetwarzającym dane w celu wydawania opinii prawnych lub prowadzenia zastępstwa procesowego np. kancelarie prawne.
Czy Państwa dane osobowe będą przekazywane poza Unię Europejską?
Dane osobowe nie będą przekazywane poza Unię Europejską, chyba że zostały opublikowane na skutek indywidualnego działania Użytkownika (np. wprowadzenie komentarza lub wpisu) lub na podstawie odrębnie udzielonej zgody Użytkownika, co sprawi, że dane będą dostępne dla każdej osoby odwiedzającej serwis.
Czy dane osobowe będą podstawą zautomatyzowanego podejmowania decyzji?
Dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji (profilowania).
Jakie mają Państwo prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych?
- Prawo dostępu do danych osobowych
Użytkownikom przysługuje prawo uzyskania dostępu do swoich danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora. - Prawo do sprostowania danych osobowych
Użytkownikom przysługuje prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe lub / oraz uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora. - Prawo do usunięcia danych osobowych
Użytkownikom przysługuje prawo żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora. - Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych
Użytkownikom przysługuje prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO, m.in. kwestionowania prawidłowość danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora. - Prawo do przenoszenia danych osobowych
Użytkownikom przysługuje prawo uzyskania od Administratora, danych osobowych dotyczących Użytkownika w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, realizowane na żądanie złożone do Administratora. - Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
Użytkownikom przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych w przypadkach określonych w art. 21 RODO, realizowane na żądanie złożone do Administratora. - Prawo wniesienia skargi
Użytkownikom przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
Pamiętaj, że przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz (z zastrzeżeniem przepisów prawa) przysługuje Ci prawo do:
- sprostowania danych;
- usunięcia danych;
- ograniczenia przetwarzania danych;
- przenoszenia danych;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
Aby zrealizować powyższe prawa wystarczy wysłać stosowną email na adres: kontakt@dibrenta-nieruchomosci.pl
Jeśli uznasz, że przetwarzanie przez nas danych osobowych narusza powszechnie obowiązujące przepisy w tym zakresie, przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.